Erawan Waterfalls - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Josine en Carmen van Kesteren en Visscher - WaarBenJij.nu Erawan Waterfalls - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Josine en Carmen van Kesteren en Visscher - WaarBenJij.nu

Erawan Waterfalls

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg Josine en Carmen

30 Juli 2008 | Thailand, Kanchanaburi

Josine heeft in het vorige bericht beloofd jullie te berichten over onze avonturen in Kanchanaburi, dus daar gaan we weer!

De eerste dag dat we hier waren hebben we geslapen, in de hangmat gelegen, eigenlijk vrij weinig gedaan.. Mag ook wel eens!

Ons guesthouse hier is wel leuk, we hebben een prima kamer en er zit een enorme tuin bij met hangmatten, ligstoelen en we zitten aan de River Kwai, waardoor er voortdurend een heerlijk briesje is. De ideale plek om te chillen:D

De eerste avond liepen we een beetje verloren over straat, we misten onze Ierse vrienden een beetje. Hier zitten wel vrij veel backpackers, maar vooral veel stelletjes, waar wij geen zin in hebben. Bovendien is iedereen hier ook een beetje op zichzelf, iets wat wij inmiddels niet meer zo gewend zijn.
In de lonely planet staat aangegeven dat hier veel prostituees zijn en dat kun je ook wel merken. We zien erg veel westerse mannen van dertig of ouder met Aziatische meisjes rondlopen.. Wij krijgen er steeds een beetje een vreemd gevoel bij, maar goed, dat zal wel normaal zijn hier.

Eerst vonden we een leuk cafeetje waar we gratis kunnen poolen, leuk leuk! Toen we dat zat waren, zijn we verder gedwaald door dit stille stadje. Opeens werden we ergens naar binnen geroepen door wat Thaise mensen. Er was een verjaardag aan de gang van een Thaise gast en we mochten ook komen eten en rum komen drinken. Erg gastvrij!
In het begin voelden we ons een beetje ongemakkelijk, er zaten alleen mar Thaise mensen die maar mondjesmaat Engels konden praten en een Engelse jongen die al 3 jaar in Thailand woont.

Het eten was niet om aan te zien, er lagen wat hele vissen op borden en gekookte (hele) kippen, waar de koppen nog aanzaten, en mosselen. Niet erg smakelijk dus.

Uiteindelijk hebben we toch de vis maar geprobeerd, we wilden niet onbeschoft zijn, maar het smaakte naar onze verbazing zeer goed! De kip bleef ons maar aanstaren, dus die hebben we maar gelaten voor wat het was.

Het was een hele leuke avond, waar we veel van hebben geleerd. Het is leuk om lokale bevolking te ontmoeten en aan hun gewoontes en gebruiken deel te nemen, hun vinden het erg leerzaam om Engels te oefenen, omdat ze daar weinig de kans voor krijgen.

Gisteren hebben we een museum bezocht over de dead rail way, een spoorlijn die door Japan gebouwd is in de tweede wereldoorlog.
De Japanners wilden een spoor aanleggen tussen Thailand en Burma, om uiteindelijk in Rusland te komen. Hiervoor gebruikten zij onder andere Nederlanders die gevangen waren in Nederlands-Indie.
De omstandigheden waren erg slecht en er stierven veel mensen tijdens het bouwen van dit spoor. (Het spijt me als ik het niet helemaal goed heb, mijn Engels is niet perfect)
De reden dat dit musuem is Kanchanaburi gevestigd is, is omdat alle slachtoffers begraven zijn op de nabijgelegen begraafplaats.
Die hebben we uiteraard ook bezocht. Erg indrukwekkend allemaal, je staat toch weer even stil bij het feit dat er zulke vreselijke dingen hebben kunnen plaatsvinden.

Gisteravond niets bijzonders gedaan, pool gespeeld en wat cocktails gedronken en lekker het bedje in gedoken.

Vandaag zijn we vroeg opgestaan om een scooter te huren. Dat kost hier echt allemaal niets joh. 250 B voor een dag (dat is ongeveer 5 euro) en 100 B voor een volle tank.

We zouden naar het Erawan national park gaan, waar mooie watervallen zouden zijn. Het was 64 kilometer heen en 64 terug, maar het was mooi weer en de wegen zijn hier erg goed, dus dat kon prima.

Onderweg genoten van het prachtige landschap. Alhoewel het vrij bewolkt was, was het schitterend weer om te rijden.

De watervallen waren adembenemend, ik heb er echt geen andere woorden voor. De natuur daar was prachig! Het water was erg helder en er zwommen grote vissen in. We konden er ook zwemmen, omringd door die vissen. Heel leuk vonden we dat niet, want ze zaten steeds aan je te zuigen ofzo (ze beten niet!), maar we hebben onze angst weer overwonnen en zijn er toch ingedoken.
Er waren 7 levels, waar je heen kon lopen/klimmen. We zijn tot 5 gekomen, daarna waren we het een beetje zat en het was ook al laat, dus maar weer teruggelopen.

Op de terugweg kwamen we langs de 'Bridge over the River Kwai', die gebouwd is door die gevangenen voor die spoorweg. Hij is wel gebombardeerd en later gerenoveerd, maar weer erg indrukwekkend.

We kwamen er een Thaise gast tegen en een Japans meisje, die we op de verjaardag hadden leren kennen. Ze vroegen ons mee naar een berg, waar we een mooi uitzicht hadden over de stad. Dus hup, weer op de scooter en daarnaartoe gereden. Het waren ik-weet-niet-hoeveel-treden omhoog, iets waar ik niet zo van hou, maar het was zeker de moeite waard en we konden er het mooie begin van de zonsondergang bewonderen.

Over een uurtje hebben we met dezelfde mensen afgesproken. Er zullen ook nog wat vrienden van die Thaise jongen bij zijn.
Ik ben erg benieuwd. We gaan aan de rivier zitten, daar hangt een touw waar we mee het water in kunnen plonzen en we moeten bier meenemen.
Het zal vast leuk worden.

Morgen gaan we uitchecken, daarna met de bus naar Bangkok en vanaf daar met de bus naar Krabi. Wat we daar gaan doen en of we daar gaan blijven is nog maar de vraag. Maar wat wel zeker is, is dat we daarna naar Ko Phi Phi zullen gaan! En daar hebben we erg veel zin in!

Groetjes vanuit Thailand

• 01 Augustus 2008 - 18:01

John & Gerda & ?:

Hé hallo,

Wat klinkt het toch verleidelijk om ook eens naar Thailand af te reizen... Zo te lezen bevalt eigenlijk zo'n beetje alles daar wel, inclusief de lokale gebruiken en gastvrijheid...

Ach... Wie weet ooit nog eens.. * Zucht * HaHa..

Groetjes

• 02 Augustus 2008 - 15:02

Antoinne:

Hey Lieve Nicht!

Ik heb al jullie berichten gelezen, dus laat ik nu eindelijk maar eens even reageren.
    Het kan niet anders dan dat jullie het daar helemaal goed hebben, een ervaring om nooit te vergeten. Lachen man om in die tubes te gaan, ik kan me zo voorstellen hoe dat is gegaan met jullie twee. Lachen, gieren, brullen! Ik heb zelf Thailand ook op mijn verlanglijstje staan en nu ik dit allemaal lees zou ik zelfs morgen al wel willen gaan.
    Toffe foto trouwens van mediterende Josine, kan zo in de Playboy, heel pikant!!! Offf.... uhhh..... is jullie dat niet opgevallen. Mij wel, ha, ha!

Groetjes van ons allen en see you soon.

Liefs Antoinne

• 04 Augustus 2008 - 21:53

Gera:

Hallo lieverds,
    Eindelijk heb ik in de gaten dat de foto's van Laos er bij gekomen zijn.
    Dat was wel even een verrassing zo voor het slapen gaan.
    Zo te zien heb je je garderobe aardig uitgebreid, Carmen. En inderdaad zijn de beeldjes prachtig, maar laat ze maar liever dááár! Zo met z'n drieën heeft het nog wel wat. Dan moet ik even een plaatsje maken ....
    Hoop gauw weer een verhaal te kunnen lezen.
    Liefs van Gera/mam

• 06 Augustus 2008 - 21:46

Jeannet:

Hey avontuurlijke, gelukkig nog in leven zijnde jongedames,

Ik liep een paar verhalen achter, maar heb weer met veel plezier jullie avonturen gevolgd. en dan denk je.......DAT WIL IK OOK!!
    Met banden op een rivier, dronken worden, scooter rijden, nieuwe vrienden maken, adembenemende watervallen zien.
    Nu alleen nog boeken en doen. (ik mag wel dromen, toch)?
    Veel plezier in Krabi en Ko Phi Phi.

knuffel van Jeannet

• 09 Augustus 2008 - 10:47

Aletta:

Ik heb de foto's bekeken.
    Je vader heeft het uitgelegd hoe ik ze kon bekijken.
    Ik heb er erg van genoten.
    Nog heel veel plezier en geniet van je rei.
    Liefs Aletta