Sa wa die ka - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Josine en Carmen van Kesteren en Visscher - WaarBenJij.nu Sa wa die ka - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Josine en Carmen van Kesteren en Visscher - WaarBenJij.nu

Sa wa die ka

Door: Joost & Carmen

Blijf op de hoogte en volg Josine en Carmen

05 Juli 2008 | Thailand, Bangkok

Hallo lieve mensen!

Zoals enkele van jullie al hebben vernomen, zijn wij goed aangekomen in Bangkok na een lange (lees: LANGE) reis via Dubai. Over de reis zullen we jullie niet lang lastig vallen. De twee vliegtuigen waren alleen wel goed te doen, we hadden ons eigen tv-schermpje waarop we ook nog eens zelf konden uitkiezen wat we keken. Films, tv-series, diverse soorten muziek en we konden zelfs spelletjes spelen met onze afstandsbediening. Erg leuk dus. We zaten twee keer bij het raam en toen we aankwamen in Bangkok hadden we een geweldig uitzicht!
Vervolgens hebben we met behulp van een taxi onze tassen naar een hostel weten te krijgen. De straat waar het hostel aan zit is de Th Kao San. Dit is een straat met alleen maar toeristen, eetkraampjes, winkeltjes en irritante mensen die diezelfde toeristen dingen aan proberen te smeren. Het is er wel gezellig en er valt veel te zien. Zo liep er gisteren ineens een olifantje over straat. Er liep een man naast die iets verkocht wat je aan het dier te eten kon geven. Gewoon een toeristische attractie dus. Lekker gegeten in een restaurantje waar we alleen maar backpackers zagen.
Onze kamer is een hok met 4 muren en een bed. Oja en een douche en een wc. De wastafel ontbreekt en je moet je kont afspoelen met een spuit. We hebben vandaag maar wcpapier gekocht.

Vandaag hebben we een beetje rondgesjouwd door de stad, we hebben verschillende tempels gezien en ik weet niet hoeveel kitscherige buddha's. Die wordt hier namelijk nogal aanbeden. Ook lopen er veel monniken rond, in Thailand is het voor een man een sociale verplichting om een tijd als monnik
door het leven te gaan.

En je kan natuurlijk niet in Bangkok zijn zonder een ritje te maken met een Tuk-Tuk! Eerst waren we er nogal sceptisch over, je wordt nogal snel opgelicht schijnt, maar uiteindelijk waren we het lopen zat, en hebben we maar een redelijke prijs met de chauffeur afgesproken. Helaas wist deze man zelf de weg in Bangkok nog niet helemaal, dus werd het een langere rit dan we in eerste instantie hadden bedacht. Maar het was wel weer een ervaring!
We gingen naar een of andere brug, omdat daar zogenaamd vuurwerk was, hadden we van een of andere thai gehoord. Geen vuurwerk gezien, maar wel de hangout van de Thaien ontdekt. Lekker buiten aerobicen met zijn allen en eten op kleedjes. Want eten, dat kunnen de Thaisen!
Vanavond gaan we kijken of er nog wat te doen valt in het uitgaansleven hier, en morgen trekken we verder naar Ayutthaya. We komen waarschijnlijk aan het eind van de reis nog wel terug in Bangkok, al is het alleen maar om inkopen te doen! Want het geld jeukt in wel in de pocket! Maar we houden ons groot, het moet nog langer mee dan vandaag! We proberen jullie zo veel mogelijk op de hoogte te houden, maar we gaan zeker niet elke 2 dagen in een internetcafe zitten!

Tot over een tijdje, wij vermaken ons hier wel!
Als we eraan denken nemen we een kabeltje mee en zetten we foto's online!

O en reacties zijn van harte welkom:D

Liefs,

Carmen en Josine

• 05 Juli 2008 - 14:01

Frederik:

ey muts & co,

Leuk te lezen, zal jullie de komende tijd wel ff in de gaten houden en heb me zojuist even aangemeld voor de nieuwsbrief.

Carmen, bedankt voor je lieve kaart, Gera heeft hem netjes afgegeven. :)

Geniet van je reis!

Kus

• 05 Juli 2008 - 18:37

Samantha:

Hee dames!

Super leuk die site, ik ga hem zeker bijhouden, wel foto's plaatsen he!:D

En carmen, als je plek genoeg hebt neem je dan ff een slof voor me mee haha!:P

Heel veel plezier samen! Geniet ervan!

Dikke kuzz(K)

• 06 Juli 2008 - 08:53

Gera Visscher:

Vanochtend wakker geworden van de sms-je over de weblog. Heel leuk! Zullen we natuurlijk veel bekijken!
    We zeggen het voort.
    Geniet ervan.
    Liefs en een knuffel xxx

• 06 Juli 2008 - 09:11

Jori:

Hee!!

Leuk om jullie verhalen te kunnen lezen. Geniet ervan!

Liefs, Jori