Derde dag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Josine en Carmen van Kesteren en Visscher - WaarBenJij.nu Derde dag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Josine en Carmen van Kesteren en Visscher - WaarBenJij.nu

Derde dag

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg Josine en Carmen

06 Juli 2008 | Thailand, Bangkok

Hallo trouwe leesfans!

Momenteel zitten Joost en ik in Ayutthuya. Dat is een plaats boven Bangkok.
Het is wel redelijk toeristisch, maar het is een stuk rustiger dan Bangkok. Wat was dat een rare stad zeg! Ik ben blij dat we daar weg zijn om eerlijk te zijn. De laatste paar dagen voordat we naar huis komen gaan we daar waarschijnlijk nog een dag of 3 heen. Het is daar veel te hectisch, te toeristisch en te vies om daar langer te blijven.

Het is wel duidelijk dat ik niet gecharmeerd ben door die stad.

Gisteravond zijn we nog beland in Kao San Road en we hadden het erg leuk. Hebben veel aardige mensen ontmoet, dat was erg leuk.
Ook ontmoetten we daar Pepe, een Thaise gast. Hij was erg vriendelijk en bood ons aan om ons de volgende dag het station te wijzen in Bangkok, waar we met de trein verder zouden reizen. Bangkok is erg groot, mensen zetten toeristen af in de taxi en voor ons is de stad onbekend, dus dat klonk wel verleidelijk. Hij was zelfs bereid om ons 's ochtends om 8 uur te ontmoeten, maar dat werd later al 10 uur.
We kwamen alleen niet meer van die gast af, hij wilde zelfs mee naar Ayutthaya. Of het pure vriendelijkheid was of dat hij iets van ons wilde dat weten we nog niet, maar Josine heeft hem op een hele vriendelijke manier verteld dat dat niet de bedoeling was en dat we alleen verder wilden. Uiteindelijk ging hij teleurgesteld weg.
Mensen die mij een klein beetje kennen, weten dat ik in de goedheid van de mens geloof. Ik denk dus ook nog steeds dat hij het alleen maar aardig bedoelde. Josine is hier iets voorzichtiger in en vond dit hele gedoe dus ook minder positief dan ik. Zij mocht hem van mij dan ook zelf vriendelijk gaan verzoeken dat hij op moest rotten.

Vandaag in een leuk hostel aangekomen, gelukkig hadden ze nog plek. Trouwens echt spotgoedkoop hier, wij betalen vannacht bijvoorbeeld maar 350 Bath (ong 7 euro) voor een schone kamer, met ventilator, douche, wc, WASBAK, en een kingsize bed!
Gelijk toen we aankwamen vanmiddag, zijn we meegegaan met een boat trip rond dit eiland (die de mensen van het hostel hadden georganiseerd) met wat andere mensen uit ons hostel, het was erg fijn en verkoelend. Het weer was niet heel mooi, weinig zon, maar erg goed om in te vertoeven want de temperatuur ligt toch wel rond de 30 graden of zelfs hoger.
Twee meiden uit Nederland leren kennen, Carolien en Carolien, aka Kippie en Olijf, was erg gezellig.
Josine zit nu met Kippie op het terras (die hebben we even alleen gelaten) en Olijf zit naast me op de computer.
Erg gezellig allemaal en we vermaken ons prima!

Morgen gaan we met zn 4en twee scooters huren om hier de boel te verkennen. Erg veel zin in!
Josine vind het trouwens niet erg nodig om steeds berichtjes te plaatsen, maar ik weet dat mijn ouders het erg op prijs stellen en ik denk dat de ouders van Josine het ook wel leuk zullen vinden om ons een beetje te volgen.
Als het aan Josine ligt, laat ze eens in de twee weken wat van zich horen. Maar als ik de kans krijg, dan laat ik zeker wel even weten wat de plannen zijn. Nu is het gratis internet in een leuk cafeetje en wie ben ik als Nederlander om daar niet even gretig gebruik van te maken?:D
Morgen blijven we nog een nachtje hier en overmorgen (ik geloof dus dinsdag) gaan we met de bus verder van Chang Mai, in het noorden van Thailand.
Ik ben hier erg het besef van tijd kwijt, en ik weet ook vaak niet wat voor dag hetis. Het is hier 's avonds om 7 uur al schemerig en om 8 uur zeker al donker, maar het is dan erg zwoel en fijn om buiten te zijn en lekker bier te drinken op het terras! Het voelt trouwens alsof we al 2 weken hier zijn, terwijl dit pas onze derde dag in Thailand is!
We vermaken ons prima tot nu toe en ik denk dat komende weken geen probleem zullen worden hier.

Nou ik moest toch wel de groetjes doen van Josine, ook al vond ze het zeker niet nodig dat ik alweer een berichtje zou typen!

Lieve mensen, heel erg bedankt voor jullie reacties, ik vind het fijn om te weten dat jullie ons bericht zo snel hebben gelezen en het doet me ergens wel goed dat jullie aan ons denken!

Frederik, ik hoop dat vrijdag een mooie dag was! Ik heb wel aan je gedacht ook al zat ik in het vliegtuig! Fijn dat je het kaartje waardeerde, dat was wel het minste dat ik kon doen!

Mam, ik moest vanavond wel even aan je denken (jij ook weer blij:P). We hebben net een Nederlands stel ontmoet op het terrasje waar we zitten. Zij trekken ook een beetje rond en waren al in Chang Mai geweest en sliepen op een matras waar de veren uit kwamen. Maargoed, waarom ik aan je moest denken:
ze vertelde dat ze toch wel de leeftijd had bereikt dat ze op een fatsoenlijk bed wou slapen. Ik hoorde het jou ook zo zeggen! Pap, jou trouwens ook;)

Goed, dit is weer een veel langer bericht geworden dan ik dacht. Mensen die mij in Polen hebben gevolgd zijn inmiddels wel van me gewend dat ze voor mijn berichten echt even moeten gaan zitten.

Heel veel liefs vanuit een paradijs!

Carmen

  • 06 Juli 2008 - 16:43

    Tjallie:

    leuke berichtjes hoor!!
    zijn we er ook een beetje bij ;)
    dikke kus voor jullie!!

  • 06 Juli 2008 - 16:46

    Ella:

    hey lieverds, goed te horen dat jullie het leuk hebben! en die lappen tekst die je typt zorgen er wel voor dat hier ook het vakantie gevoel overkomt.. veel plezier nog
    kus

  • 06 Juli 2008 - 17:16

    Fam. De Velde :

    Hoi Carmen en Josine,

    Vandaag zijn we in Berkum met de familie Visscher bij elkaar geweest. We hoorden daar van jullie vakantie.
    Wij hopen en wensen jullie een paar hele fijne weken toe en hopen zo af en toe wat te kunnen lezen en zo jullie te kunnen volgen.
    Geniet er van!
    Groetjes van Oom Jan,
    Jony, Sonke en tante Marja

  • 06 Juli 2008 - 18:07

    Paul:

    hey meiden
    erg leuk om te lezen dAt jullie het leuk hebben en alles goed gaat geniet er van
    kus kus een voor jou en een voor jou :P

  • 06 Juli 2008 - 19:34

    Marietje:

    Hallo Dames,
    Het is wel leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie verblijf in Tailand,wat een eind van huis zeg en lekker lang ik zou zeggen geniet er van,en doe mooie indrukken op.
    Groetjes Marietje

  • 07 Juli 2008 - 06:04

    Henrieke:

    hey hey,

    Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal doen/meemaken!! Ga zo door ;-)

    Liefs Henrieke

  • 07 Juli 2008 - 07:09

    Henny Vos:

    Hallo Carmen en Josine,

    Carmen je bericht net gelezen,meid wat leuk en spannend, het lijkt wel een boek die ik elke keer weer een stukje verder kan lezen.
    Heb op het moment mijn kleinzoon Levi van 3 jaar hier, gaan nog wel even langs mama vinden ze altijd leuk. Dames geniet ervan, daar kun je je verdere leven op terug kijken.p.s. het is hier frisjes groetjes henny

  • 07 Juli 2008 - 12:24

    Violette :

    Leuke verhaaltjes! Nog heel veel plezier meiden! Niet te gek doen daar in Thailand he ;)

    Dikke kus van Vio!!!!!

  • 07 Juli 2008 - 19:34

    John & Gerda & ?:

    Hé hallo...

    Wat leuk om weer een reisverslag "live" mee te maken. Het is iedere keer weer een verrassing wat er weer bij is gekomen op de site, en hoelang je nu weer aan het lezen bent.
    Het is echter iedere keer de moeite waard, en daarom komen we steeds weer even kijken.
    Hopelijk heb je snel een kabeltje om wat foto's te plaatsen ;)

    Carmen & Josine, heel erg veel plezier daar in het verre Oosten...

    Groeten uit Meppel

    John & Gerda & ?

  • 08 Juli 2008 - 08:27

    Marlieke:

    Joh man ben jaloers, wil ook weer reizen, maar voorlopig zit ik nog een tijdje vast in het regenachtige Nijmegen...
    Heel veel plezier nog en niet heel standaard de gringo-trail volgen he? (die die je lonely planet je voorschrijft en die alle gewetensloze toeristen doen)
    Liefs, Marlieke.

  • 08 Juli 2008 - 08:27

    Marlieke:

    Joh man ben jaloers, wil ook weer reizen, maar voorlopig zit ik nog een tijdje vast in het regenachtige Nijmegen...
    Heel veel plezier nog en niet heel standaard de gringo-trail volgen he? (die die je lonely planet je voorschrijft en die alle gewetensloze toeristen doen)
    Liefs, Marlieke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josine en Carmen

Wij gaan voor 7 weken naar Thailand en zo willen wij onze lieve familie, vrienden en vriendinnen (eigenlijk iedereen die benieuwd is) op de hoogte houden van onze reis!

Actief sinds 05 Juli 2008
Verslag gelezen: 71
Totaal aantal bezoekers 11092

Voorgaande reizen:

03 Juli 2008 - 23 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: