Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Josine en Carmen van Kesteren en Visscher - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Josine en Carmen van Kesteren en Visscher - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: Carmen&Joost

Blijf op de hoogte en volg Josine en Carmen

11 Juli 2008 | Thailand, Chiang Mai

Hallo mensen.

Hier even een kort berichtje. We zitten nu in het noorden van Thailand. Ook hier is het erg mooi en leuk! Veel mensen al ontmoet.
Eergisteren kwamen we aan en zijn we met de Nederlandse meiden Olijf en Kippie wat gaan drinken. Die waren hier inmiddels al.
Gisteren weer met ze afgesproken, we zijn naar een grote berg geweest met een tempel daarop en daarna hebben Josine en ik een traditionele Thaise massage gehad. Het was in een vrouwengevangenis waar de gevangenen de kans kregen om bezoekers te masseren en het geld dat ze daarmee verdienden, mogen ze zelf houden zodat ze weer wat op kunnen bouwen nadat ze vrijgelaten zijn.
Het was heerlijk en ontspannend! We werden wel een beetje hardhandig aangepast, ze gebruikten hun handen, voeten, ellebogen, hun hele lichaam. Maar het was heerlijk! Dit gaan we zeker vaker doen. Het kost ook echt helemaal niets hier. 4 euro p.p. voor een uur..

Gisteravond zijn we wezen shoppen op de nachtbazaar en we hebben weer eens veel te veel gekocht.. Zonnebrillen, jurkjes, sarong, sjaal, trick-track spel, sieraden, horloge, etc.. Daarna naar the rooftopbar geweest. Het lijkt een beetje een hippietentje, maar er komen heel veel backpackers en het was er erg gezellig. Weer veel mensen leren kennen, die ook bij ons in het guesthouse zitten en we hebben een hele leuke avond en nacht gehad met veel alcohol.

Vandaag zijn we met Amerikaan Fin, Zuid-Afrikaan Donovan en Canadees Cloe op stap geweest naar een slangenboerderij, een apenschool en een tijger-knuffel-ding.
Bij de slangenboerderij kregen we een show te zien en we mochten op de foto met een python. Hebben we dat ook eens meegemaakt. Daarna naar de apenschool, daar kregen we ook een show te zien. De apen deden allemaal trucjes, speelden basketbal, reden op een fiets, deden van alles. Maar dat vonden we een beetje zielig en zeer onnatuurlijk.
De tijgers waren wel het hoogtepunt van de middag, we mochten met kleine welpjes spelen en knuffelen! Echt super!
We werden de hele middag rondgereden met een tuktuk voor 1 euro p.p. Hij bleef zelfs op ons wachten als we ergens naar binnen gingen. Maar we moesten dan op de terugweg wel even langs een winkel die commissie of benzine betaald als de chauffeur rijke westerlingen meebrengt.
Het regent hier nu momenteel, we hebben net voortreffelijk geluncht en we gaan zo zwemmen. We hebben een zwembad bij ons guesthouse, zeer aangenaam.

Morgen gaan we op trektocht in de buurt van Chiang Rai. Op bezoek bij bergstammen, bambooraften, en olifantje rijden. We zijn zeer benieuwd. Dat zal 3 dagen aanpoten worden. We overnachten ook 2 nachten ergens in de rimboe bij de stammen.
We laten wel weten hoe het was.

Na de terktocht gaan we waarschijnlijk door naar Pai, das iets noordelijker en meer naar het westen en schijnt een hippiedorpje te zijn. Don reist dan heel waarschijnlijk met ons mee en daarna ook door naar Laos. Hoe of wanneer weten we nog niet, dat zien we nog wel.

We hebben hier in elk geval goedkoop malariapillen op de kop weten te tikken bij de apotheek, dus daar zijn we dan in elk geval in Laos tegen beschermt.

We gaan nu lekker zwemmen en vanavond lekkere buckets drinken bij de rooftopbar. We vermaken ons nog wel!

Groetjes, Josine en Carmen

Ps: sneu voor jullie dat het de hele week al regent haha. Als het hier regent is het juist een verademing!

• 11 Juli 2008 - 09:52

Daphne:

WOW!!! Klinkt goed meiden, om jaloers op te worden! Enjoy!!

Kijk je uit met de malariapillen... free trip maybe... ;)

kuskus

• 11 Juli 2008 - 11:47

Daniel:

Laat die malariapillen maar liggen moesten reeds veertien dagen voor vertrek ingenomen zijn; nu te laat.

• 11 Juli 2008 - 13:31

Frederik:

Dames,

Het is nu wel mooi geweest. Tijd om naar huis te komen en je normale leventje weer op te pakken, ipv ons een beetje de ogen uit te steken met die verhalen!

Enjoy ;)

X

• 11 Juli 2008 - 15:27

Remco:

nou jullie vermaken je wel zo te horen.veel succes verder en geniet ervan gr en kus

• 12 Juli 2008 - 01:07

Thomas:

ja ja, bij een thaimassage word je hard angepackt. nog veel plezier. en what de fuck is een trektocht???

• 12 Juli 2008 - 13:49

Marietje :

Dag Dames,
    Jullie beleven wel een heleboel hoor zoals ik lees,en die malariapillen kun je zeker laten staan dat is te laat dat klopt dat had je thuis al moeten doen. Pas goed op jullie zelf en geniet verderdaar zo ver weg

Groetjes Marietje

• 22 Juli 2008 - 15:33

Aletta:

Geweldig wat jullie allemaal beleven.
    Ik heb het adres van Gera gekregen.
    Ik ga steeds de berichten lezen.
    Ik wens jullie een hele fijne tijd in Thailand.
    Geniet ervan.
    Liefs Aletta