Ayutthaya! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Josine en Carmen van Kesteren en Visscher - WaarBenJij.nu Ayutthaya! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Josine en Carmen van Kesteren en Visscher - WaarBenJij.nu

Ayutthaya!

Door: Carmen&Joost

Blijf op de hoogte en volg Josine en Carmen

08 Juli 2008 | Thailand, Bangkok

Het is nu tijd voor Carmen om ff lekker met een boekje buiten te liggen, en ik mag het berichtje typen! Carmen schrijft zo ook nog ff een stukje!

Gister hebben we scooters gehoord met twee Nederlandse meiden, en zijn we rond Ayutthaya gaan touren. We zijn naar Bang Pa-In gereden, en hebben daar een paleis van de koning bezocht! Vooral de tocht er naar toe was echt fantastisch! We reden door allerlei kleine dorpjes waar het blijkbaar niet normaal is om 4 blonde meiden op een scooter te zien rijden, aangezien we van alle kanten aangestaard en nagewezen werden.

We hebben gegeten in een klein dorpje bij een tentje waar ze ook niet veel westerlingen ontvangen! Maar met behulp van een woordenboekje konden we toch genieten van een heerlijke noodlesoup onder een golfplaten dakje!

Verder zijn we naar een olifantendorp gereden, waar je echt kon knuffelen met de olifantjes. Een heel andere sfeer dan het olifanten attractiepark waar we eerder die dag waren, waar ze trucjes moesten doen en mensen op hun rug moesten rondrijden. Niet zo leuk om te zien, maar daarna worden ze dus naar het olifantendorp gebracht waar ze gelukkig goed behandeld worden!

Daarna terug naar Ayutthaya, waar Carmen en ik kaartjes moesten halen voor de trein naar Chiang Mai bij het station. Dus wij op de scooter, met een kaart. De weg naar het station ging al niet helemaal vlekkeloos, en niemand hier die Engels spreekt, maar iedereen wil wel heel graag helpen, dus als je de weg vraagt staan er opeens 5 a 6 mensen om je heen die allemaal niks begrijpen van wat je zegt! Maar uiteindelijk gevonden, toen weer op weg naar het hostel. Ik wist niet dat je zo hard kan verdwalen in een stad die niet eens zo groot is. Maar het kan! We hebben wel een uur rondgereden op zoek naar het hostel! Na heel veel vragen en rondrijden vonden we het eindelijk! Maar een goeie tip voor aankomende reizigers, zorg dat je iig het adres van je hostel hebt, anders ben je dus net als wij gigantisch de sjaak! Met deze mooie woorden sluit ik af en gaat mijn lieve reismaatje nog wat typen!

Liefs Josine!

-

Nou lieve mensen nu ben ik weer aan de beurt al heb ik weinig aan Josines verhaal toe te voegen. Ik lag net heerlijk op een kleedje en een kussentje onder een afdakje voor dit cafeetje en daar kun je heerlijk vertoeven. Er hangt een ventilator aan het dakje en die hebben we hier zeer zeker wel nodig, want vandaag is het erg broeierig (net zoals we kennen in Nederland) en momenteel is er zelfs een behoorlijke plensbui buiten. Maar die zal straks wel weer over zijn gok ik.

Josine heeft al verteld dat we gister een scooter hebben gehuurd. Daar wil ik nog aan toevoegen dat ik het eerst heel eng vond om te rijden. Het verkeer rijdt hier links en het is werkelijk een chaos op de weg. Alle scooters halen rechts en links in en iedereen rijdt kriskras door elkaar. We hoefden geen helm op, dat scheelde wel, het was heerlijk. Op een lang stuk weg heb ik even vol gas gegeven en de scooter ging harder dan ik dacht. We konden 90 km/h, niet erg verantwoord zonder helm. Maar het was wel heel erg leuk en het verkeer wende heel gauw.

Gisteravond hebben we nog gezellig op een terrasje gezeten buiten met Belg Stijn. Erg gezellig en later kwam er nog Belg Benjamin bij zitten toen hij mensen hoorde praten in een taal dat hij kon verstaan.
Cafeetjes gaan hier al dicht rond 12 maar daarna mag je gewoon daar blijven zitten, je kunt alleen niets meer bestellen dan.
Toen wij daar gezellig zsten, stond er al een tijdje aan de overkant een Thaise jongen/man te loeren en hij kwam steeds dichterbij. Op een gegeven moment kwam hij bij ons zitten en probeerde ons iets duidelijk te maken, maar hij kon geen Engels. En wij, tsja, wij kunnen geen Thais. Wat hij nou wilde vertellen weten we nog steeds niet, maar hij bleef geduldig bij ons zitten alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Hij bleef zitten totdat we na een kwartiertje weggingen. Hij kwam later zelfs nog langs ons hostel met zn scootertje. Geen idee wat hij van ons wilde! Maar dat heb je wel vaker met die Thaien hier. Heel vreemd.

De Thaise mensen zijn wel erg beleefd allemaal, zelfs tot vervelends toe.
Voor vrouwen is het normaal om te begroeten met een nederig hoofdknikje en hun handen tegen elkaar te houden voor hun borst. Vrouwen zijn hier in deze cultuur wel minderwaardig aan de mannen. De mannen moeten op hun beurt wel zorgen dat hun vrouw het goed heeft. Als een vrouw met een man gaat winkelen, doet ze dat met zijn portemonnee.
Het heeft wel wat eigenlijk maar ik ben wel voorstander van de emancipatie van de vrouw.

Straks gaan we nog naar een tempel toe waar een buddha in een boom zit ofzo. En daarna vind ik het wel goed eigenlijk met de tempels. Je ziet overal tempels. De tempels zijn mooi, koel en erg rustgevend om te zijn, maar het lijkt allemaal op elkaar en als je er 10 hebt gezien, heb je het gevoel dat je ze allemaal wel hebt gezien. Althans, vind ik.

Vanavond gaan we met de nachttrein naar Chang Mai en als het goed is, hebben Kippie en Olijf voor ons gereserveerd in een goed hostel (schijnt).

Ik ga weer lekker een sigaretje roken buiten bij Josine, die inmiddels op een kussen is gaan liggen onder het afdakje.

Ps: we hadden het kabeltje meegenomen voor de foto's ,maar op het moment dat we het kabeltje aansluiten op een usb-snoer hier, staat de camera onder stroom. Als je de camera dan vastpakt, sta je onder stroom en krijg je steeds schokken en dat kan niet goed zijn voor dat ding. Ook niet voor ons.
Dus sorry! Misschien een andere keer!

Ps2: heel erg bedankt voor jullie berichtjes van ons. Heel erg leuk dat jullie het lezen en een reactie achterlaten. Dat waarderen we erg!
Gerda, wanneer was je ook alweer uitgerekend? Ik ben erg benieuwd wat het wordt en hoe het gaat heten! En als ik terugkom en ze/hij is er al kom ik zeker kroamschudd'n:D

Heel veel liefs, Carmen(en nog een keer van Josine)

  • 08 Juli 2008 - 09:57

    Ganesh:

    Hi lieverds!!! Leuk om te horen dat jullie het naar je zin hebben daar!! Wel ff een cultshock zeker, maar daar wen je snel weer aan. Zijn jullie nog leuke mede reizigers tegengekomen...singer songwriter types ofzo? Gezellig romantisch in Thailand met singer songwriter man...Nu ja, ik ga straks weer heerlijk werken in Carre hahaha. Veel plezier nog en ik spreek jullie later! Dikke knuf Ganesh

  • 08 Juli 2008 - 10:48

    Jeannet:

    Hé, lieve meiden. Mooie verhalen. Geweldig om te lezen dat jullie het zo naar het zin hebben. Gaaf op zo'n scooter crossen. Volgens mij kunnen jullie wel raden wat die Thaise man van twee mooie blonde jonge dames wilde, daar heb je niet al te veel fantasie voor nodig. Geniet van alle avonturen daar. Liefs van Jeannet

  • 08 Juli 2008 - 10:50

    Tim:

    heey Carmen hoe gaat het met je?
    dikke knuffel en de groetjes van tim

  • 08 Juli 2008 - 10:54

    Ella:

    denk aan de man met de houten poot joost

  • 08 Juli 2008 - 11:20

    Jennifer:

    Carmen! Jullie zijn al op reis, tof! Ga jullie volgen! Mooie tijd daar toegewenst! xJennifer

  • 08 Juli 2008 - 12:40

    Frans Van Kesteren:

    Ik wist niet josine, dat jij scooter kan rijden. Zo zie je maar weer, je bent knapper, dan ik dacht. Leuk om jullie belevenissen te lezen.
    Dames,veel plezier nog in Thailand.

    Liefs, Papa(van Josine)

  • 08 Juli 2008 - 16:36

    Dirk:

    De verhalen spreken voor zich. Veel zien, veel meemaken en daarna alles op papier (computer) zetten. Maar: Zorg dat je niet te veel achter het toetsenbord zit en geniet van jullie vakantie in dat verre Thailand. Nog heel veel plezier en denk er aan: een Thaise-jongen woont een eind weg.
    kusjes, papa

  • 08 Juli 2008 - 19:35

    Tara:

    Heey lieve Carmen !
    Wat fijn dat jullie het daar zo leuk hebben.
    Het lijkt me wel even wat anders dan ons saaie kikkerlandje.
    Is het daar lekker warm?
    Het plenst hier namelijk al de hele week non stop.
    Er lopen zeker aardig wat mooie donkere jongens rond ofniet?
    Haha, ik hoop wel dat je er een paar op de foto hebt ! ;)
    Ik zal even al je verhaaltjes lezen.
    Veel plezier nog en groetjes aan Josine!

    Liefs, Tara

  • 08 Juli 2008 - 20:58

    Liesbeth:

    zo ,en nu een mailtje van je mamsje, die na het lezen van dit verhaal natuurlijk erg geschrokken is.
    jeetje, scooter rijden zonder rijbewijs, en zonder helm en dat in die chaos en 90 km/uur,willen jullie nu echt daar begraven worden?
    Je weet niet half hoe snel een ongeluk daar gebeurt, en reken maar niet dat je dan hulp krijgt van iemand. dat wordt gevangenis als jullie iemand aanrijden, en die gevangenissen zijn daar niet erg aantrekkelijk, en warm en veel mensen op elkaar.
    kom dames waar blijft jullie verantwoordelijkheidsgevoel??
    wees alsjeblieft een beetje voorzichtig.
    hoe leuk het ook is.
    ik ben er niet gerust op!!!!!!!
    liefs,liesbeth

  • 09 Juli 2008 - 12:35

    John & Gerda & ?:

    Hé Nichtje...

    Gerda is 6 augustus uitgerekend... Alle tijd dus nog! Hoewel...De tijd gaat zo snel!

    We houden je (jullie) op de hoogte mocht er wat gebeuren....

    Groetjes uit Meppel maar weer....

    J & G & ?

  • 09 Juli 2008 - 21:54

    Gera:

    Heerlijk, al die verhalen van jullie!
    Ik verslind ze en lees ze nog maar een keer.
    Liefs van Gera/mam

  • 11 Juli 2008 - 11:43

    Daniel:

    Ook in Thailand is de helm VERPLICHT zeker in Chiang Mai opgelet er is daar veel controle.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josine en Carmen

Wij gaan voor 7 weken naar Thailand en zo willen wij onze lieve familie, vrienden en vriendinnen (eigenlijk iedereen die benieuwd is) op de hoogte houden van onze reis!

Actief sinds 05 Juli 2008
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 11091

Voorgaande reizen:

03 Juli 2008 - 23 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: