Stuck in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Josine en Carmen van Kesteren en Visscher - WaarBenJij.nu Stuck in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Josine en Carmen van Kesteren en Visscher - WaarBenJij.nu

Stuck in Chiang Mai

Door: Carmen!

Blijf op de hoogte en volg Josine en Carmen

15 Juli 2008 | Thailand, Chiang Mai

Jaja mensen.. We hebben wel een schouderklopje verdiend.
Josine en ik zijn 3 dagen en 2 nachten op trektocht geweest.
Voor de mensen die niet weten wat dat is: afzien!
De eerste dag moesten we al vroeg opstaan en gingen we met een groepje van 12 personen en een Thaise gids op pad. We hadden een rugzakje gekregen waar we wat spulletjes in konden stoppen en that was it. We waren met 7 Nederlanders, 2 Ieren, 2 Oostenrijkers en 1 Engelse.
Als eerst gingen we met een zn allen in een soort grote tuk tuk, daarna moesten we uphill met een fourwheeldrive. Dat was wel; grappig, want we kwamen vast te zitten in de modder en de mannen moesten de wagen drukken;)
Uiteindelijk werden we ergens in de Thaise rimboe gedropt en werd er van ons verwacht dat we verder gingen hiken. Het eerste gedeelte was alleen maar omhoog! Dat had ik niet verwacht en het was ontzettend zwaar. Ik dacht dat ik dood zou gaan daar! Ik kwam erachter dat mijn conditie echt heel slecht is en ik was er heilig van overtuigd dat ik zou gaan stoppen met roken. Ook gleed ik zelfs een paar keer bijna in een afgrond want mijn allstars hebben weinig profiel. Gelukkig mocht ik toen de schoenen van Pong (onze gids) aan en hij trok mijn mooie roze allstars aan. Het stond wel grappig.
Na drie uur zwoegen in de rimboe kwamen we aan in een dorpje waar we zouden overnachten. Het was een schuurtje met allemaal dunne matrasjes en klamboes. We kregen er wel heel lekker te eten! Het was natuurlijk weer rijst met curry's enzo maar ik ben er inmiddels aan gewend en het smaakte erg goed!
Het groepje waar we mee waren bleek erg leuk te zijn gelukkig.
Na deze tocht moesten we onze schoenen uittrekken om onze voeten te checken op.. bloedzuigers! Ik had er gelukkig geen een, maar Josine had er 3. De bloedzuigers waren niet gevaarlijk of giftig, maar ze spuiten iets in je lichaam waardoor het blijft bloeden. Heel vervelend.

Het werd al snel donker, ongeveer rond een uurtje of 7.. Dat is wel erg raar want als je dan een tijdje buiten zit lijkt het om 8 uur ook al alsof het 12 uur is. Hoe dan ook, de avond duurde erg lang maar het was wel gezellig.

De volgende werden we alweer vroeg gewekt en kregen we ontbijt. Gelukkig was het geroosterd brood met een eitje en koffie of thee. Het is hier namelijk heel gebruikelijk om 's ochtends rijst (:S) te eten. Daarna gingen we weer hiken. 's Morgens 3 uur, daarna lunchen (rijst of course), 's middags weer 3 uur.
Het meest vreselijke van deze tocht waren de bloedzuigers, die werkelijk aan alle kanten bij je schoenen naar binnen wilden kruipen. Na ongeveer een uur paniek en onrust bij Josine en mij (Josine moest bijna huilen van angst en ik schreeuwde dat ik naar huis wilde), vertelde Pong dat we onze Deet (tegen muggen en andere insecten) op onze voeten konden sprayen en dat ze dan weg zouden blijven. Dat was inderdaad het geval en we waren weer gerustgesteld.
Onderweg bij watervallen gestopt en daar gezwommen. Dat was echt heerlijk!
's Avond kregen we noodles te eten, weer eens wat anders dan rijst.. Die avond was ook erg gezellig, al het bier was op, jullie kunnen dus wel nagaan hoe gezellig het was;)

De dag erna zouden we olifant gaan rijden en gaan raften. Maar ook daar moesten we weer heen lopen. Alleen dit keer was het gelukkig op een 'normale' weg en niet door de rimboe net als de dagen ervoor. Eerst lunchen, weer noodles.. De foto's van de olifanten staan online, de foto's van het raften moeten nog komen. Die heeft Stefan gemaakt met zijn waterproof-camera.

Toen mochten we eindelijk weer terug naar ons guesthouse over de gewone weg, in een gewone auto, heerlijk!
Jordan en ik hebben achterop de klep gestaan, dat was echt leuk! De rest zat in de auto, maar wij konden zo mooi over de auto heen kijken en goed om ons heen kijken, dat was echt gaaf:D

We zouden eigenlijk vanmorgen vertrekken naar een andere plaats (of naar Pai of richting Laos). Maar we moeten hier uitchecken voor 10 uur en toen hadden we nog geen zin om onze backpacks in te pakken en op te staan. The roof top bar was gisteren namelijk iets te gezellig:D We waren met een gedeelte van het groepje waar we mee waren wezen trekken en de buckets waren weer veel te lekker..

Dus nu zitten we nog steeds in Chiang Mai, al sinds vorige week woensdag, wat niet echt de bedoeling was. Maar het is hier zo gezellig! We leren echt heel veel leuke mensen kennen en the roof top bar is gewoon like heaven! Vanavond gaan we weer:D
Wat onze plannen zijn, weten we nog niet, maar we weten wel dat we morgen ECHT weggaan hier. Hopen dat we dan wel uit ons bed kunnen komen...

Goed mensen, Jordan, Josine en ik gaan zo lekker even uit eten en ik laat snel weer wat van me horen!

Groetjes, Carmen (en Josine natuurlijk)

  • 15 Juli 2008 - 16:48

    Dirk:

    Zo zie je maar weer, waar goede schoenen soms nodig voor zijn.
    Ha ha

  • 15 Juli 2008 - 18:01

    Nathanja:

    Heeyy!! Leuke site en zeer leuke verhalen!!
    Ook leuk om alle foto's te zien! Lief die olifantjes zeg!!
    Heel veel plezier nog!
    Groetjes!

  • 15 Juli 2008 - 18:29

    Liesbeth:

    hai lieverds,
    super die foto`s, zullen jullie een conditie krijgen,en afslanken van deze reis!!!die malariapillen niet weggooien, ze zijn niet voor profylaxe maar voor therapie, en je kunt ze ook voor veel bacteriele infecties gebruiken,zie hiervoor de mail die ik josine stuurde.
    sorry,mijn computer lag eruit, Roelof is gister geweest om het weer goed te krijgen.Daarom niet eerder gereageerd.
    maar het lijkt me een enerverende reis met af en toe ellende zoals bloedzuigers.tja, dat is nu de rimboe!!!!!!
    ben benieuwd naar jullie volgend avontuur.en overmorgen .........21!!!!!maak er een groot feest van,
    liefs ,je mamsje

  • 16 Juli 2008 - 15:12

    Gera:

    Wat was ik blij met jullie foto's! Heel erg leuk, vooral zoveel foto's!!
    Zo zie je maar weer Carmen, dat allstars nooit een goede investering zal zijn, ze zijn alleen maar voor de lloll!
    Kijk al uit naar je volgende verhaal.
    liefs van mam

    En Josine: een hele gezellige en mooie verjaardag gewenst.
    We denken aan jullie en drinken er één op je gezondheid!
    liefs van Gera

  • 16 Juli 2008 - 19:15

    Tjallie:

    hey lieverdjes!!mooie foto's het is toch minder geel dan ik dacht!mooi groen..mis jullie!!hele dikke kus van tjallie en van kai mijn schatje;)

  • 16 Juli 2008 - 22:01

    Kevin:

    Eeej!
    Jullie zien meer in 1 dag dan ik in 1 jaar :P Hele mooie omgeving en heeele andere cultuur. Maar wel Mac
    Wat supercool die foto's, met name die foto's van jou met superkitty en de olifanten..!
    Veel plezier nog in thailand en bedenk goed wat je met je laatste rolo doet.... :D
    GroetjezzzZ Kevin.

  • 17 Juli 2008 - 12:02

    Ella:

    hey josine! en natuurlijk carmen ook, maar vandaag is mijn berichtje iets meer voor joost. gefeliciteerd met je verjaardag! ik hoop dat je een hele fijne dag hebt en dat je er een mooi feestje van maakt! heel veel liefs

  • 17 Juli 2008 - 14:52

    Jetty:

    Hey Josine!!!

    Van harte he!!! Geniet nog lekker daar, volgens mij gaat dat wel goedkomen!

    Dikke kus,
    Jetty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josine en Carmen

Wij gaan voor 7 weken naar Thailand en zo willen wij onze lieve familie, vrienden en vriendinnen (eigenlijk iedereen die benieuwd is) op de hoogte houden van onze reis!

Actief sinds 05 Juli 2008
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 11094

Voorgaande reizen:

03 Juli 2008 - 23 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: