Hippies - Reisverslag uit Pai, Thailand van Josine en Carmen van Kesteren en Visscher - WaarBenJij.nu Hippies - Reisverslag uit Pai, Thailand van Josine en Carmen van Kesteren en Visscher - WaarBenJij.nu

Hippies

Door: Carmen!

Blijf op de hoogte en volg Josine en Carmen

18 Juli 2008 | Thailand, Pai

Lieve mensen!

Het is weer tijd voor een berichtje!

We hebben vandaag niets te doen.. We moesten voor 11 uur uitchecken en we waren van plan om een scooter te huren om de omgeving te bekijken, maar... Het komt met bakken de lucht uit, de hele dag al! Normaal duurt een regenbui even een halfuurtje, maar de regenbui stopt vandaag niet..

Dus hebben we de hele dag al niets gedaan. We zitten ook in een stadje, al kun je het meer een dorpje noemen, genaamd Pai, waar bijna niets te doen valt..

Laat ik even vanaf het begin beginnen.. Woensdag zijn we met de bus naar Pai gegaan en dat was al een hele happening op zich. We kozen voor de 'fan'bus in plaats van de airconbus, omdat dat goedkoper was. We moesten dus in een kleine locale bus, die absoluut niet voor westerlingen gemaakt is. We konden onze benen nergens kwijt en we zaten hutje-mutje op elkaar. Het was echt vreselijk! Josine kon er nog wel om lachen, maar ik werd er echt chagrijnig van. Helemaal toen ik kwijlend wakker werd op iemand anders' schouder..

4 Uur later en heel wat bergen op en af hadden we eindelijk onze eindbestemming bereikt en kwamen we in een klein plaatsje terecht, waar tot onze verbazing geen enkele tuk tuk klaar stond om ons en onze zware tassen te vervoeren naar een guesthouse. Toen zijn we maar gaan lopen.. Alle guesthouses zaten gelukkig aan dezelfde straat als het busstation kwamen we achter, dankzij onze reisbijbel, de lonely planet. Toen we er heen liepen, zagen we allemaal hele gezellige, kleine barretjes en we hoorden van alle kanten Manu Chao, dat moest vast iets goed beloven.

We hadden al snel een leuk guesthouse gevonden, het lijkt een beetje een bungalowparkje, met veel natuur om ons heen en een rivier vlakbij (=muggen!!)

De eerste avond hadden we een scootertje gehuurd, om een beetje rond te touren, maar het zag er overal zo verlaten uit! Uiteindelijk hebben we ergens aan het water wat gegeten, maar dat was echt te ranzig voor woorden. Ik kreeg een omelet met allemaal vieze groenten erin en Josine kreeg tofu-soep die volgens haar ook niet bijzonder was. Daar zijn we dus gauw weer weggegaan.

Toen kwamen we een heel gezellig klein soort van kroegje tegen, waar we binnen zijn gaan zitten.
We schoven aan bij een groepje mensen met een waterpijp, wat ons wel lekker leek. Dat was het ook, het was met de smaak appel/mint ofzo en het groepje mensen was ook erg gezellig.

Dat is trouwens ook wel kenmerkend voor Pai, het is hier echt een hippiedorpje. Iedereen loopt erbij als een hippie en iedereen is zeer relaxt. Waterpijp roken, biertjes drinken en genieten van alles wat er om je heen gebeurt en alles in je eigen tempo doen. Dat spreekt mij wel aan:D

We zijn die avond wel vroeg naar huis gegaan, ondanks Josine haar verjaardag, ik voelde me echt niet lekker. Had al een paar dagen last van hoofdpijn, was al een week erg verkouden en had last van mijn kaken, dus ik leefde ook al een paar dagen op ibuprofen. Gelukkig is dat nu wel een beetje over en kunnen we weer met een gerust hart verder reizen! Dus papa en mama: kunnen jullie ook weer slapen:D

Nu gaat Josine een stukje typen over haar verjaardag, het was immers haar dag!


Groetjes, Carmen

jaja mensen! Ik wou via deze weg ff iedereen bedanken voor de telefoontjes, smsjes, hyves berichtjes, facebook berichtjes, mailtjes en berichtjes op de site!
We zijn dus de avond voor mijn verjaardag redelijk vroeg naar huis gegaan, Carmen was echt niet lekker en mijn hoofd werkte ook niet echt mee! Maar ik heb eerst wel een leuke serenade gehad van de mensen in de bar waar we waren, die Carmen al heeft genoemd.
Op mijn verjaardag zelf wouden we eigenlijk rondtouren met scooter (ja mama, ik weer achterop!) maar we hadden echt onze slaap nodig, dus we hebben maar eens ff uitgeslapen!
Ook lekker!

'S avonds gingen we naar het huis van Pong, de eigenaar van de bar waar we de avond ervoor waren geweest. Volgens hem was 17 juli een feestdag (buddha dag, buddha en ik zijn blijkbaar op dezelfde dag ter wereld gebracht) en zouden alle barren dicht zijn. Of we bij hem thuis wouden bbqen en bier drinken. Zoiets slaan we natuurlijk niet af. Er gingen nog meer mensen mee die we de avond ervoor hadden ontmoet, dus we waren ook niet alleen!

Hij woont op een berg, in een schitterend omgeving met schitterend uitzicht! De thaise BBQ was echt super lekker, ze koken vis en groentes onderin en bovenin grillen ze het vlees! het was echt genieten.
Het nichtje van Pong was ook nog jarig(die werd 5), en die hadden beneden een feestje gaande. Pong wist dat ik ook jarig was, dus op het moment dat de taart kwam mocht ik helpen met het uitblazen van de kaarsjes en ging iedereen voor ons zingen! Super leuk! Daarna staken ze ook nog vuurwerk voor ons af! Was echt een bijzondere verjaardag, met allemaal leuke mensen! Dit blijft mij nog lang bij!

Vanavond gaan we dus naar Laos, en ik hoop voor Carmen dat de bus beter is dan die van Chiang Mai naar Pai! Maar Pai was ook zeer geslaagd!
We laten snel weer wat van ons horen!

Liefs,

Josine

  • 18 Juli 2008 - 15:58

    Henny Vos:

    Hsllo meiden dat is genieten, Josine ik ken je wel niet maar meisje nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, dit was een dag met een gouden randje moet je maar denken.Het regent hier ook elke keer hoor, dus niet getreurd.
    Trouwens ook prachtige foto's hebben jullie gemaakt. Meiden ik kijk weer uit naar het volgende berichtje groetjes uit een waterig Zwolle Henny

  • 18 Juli 2008 - 20:20

    Shannon:

    Heeeey Jos,
    wat leuk al die verhalen!!!
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag!! Klonk als een hele bijzondere en gezellige dag!!
    Geniet van alles, maar wees voorzichtig...
    Groetjes uit het sombere Nederland!!

  • 18 Juli 2008 - 22:04

    Frederik:

    Dames, klinkt weer goed. Ben echt super jaloers, al betwijfel ik of ik al dat eten daar uberbaubt zou lusten :)

    Josine, nog gefeliciteerd ;)

    Geniet nog ff van de reis en tot de volgende knoop!


  • 19 Juli 2008 - 07:36

    Liesbeth:

    Hai Nine,en Carmen,
    ik ben helemaal gerustgesteld, als je samen met buddha jarig bent dan beschemrt hij je vast in Thailand.
    hoest met Carmen haar ziekte?hopelijk gaat het weer wat beter.Dus nu naar Laos. hoe lang blijven jullie daar?
    niet te lang he? en pas op voor de muggen.
    geniet ze!!!
    je mamsje

  • 19 Juli 2008 - 19:29

    Diana:

    Lieve Carmen en Josine, hier EINDELIJK een berichtje van mij. Heb wel 't een en ander meegekregen maar niet echt de tijd gehad om iets te schrijven. Ik weet dat jullie het enorm naar je zin hebben en dat jullie genieten. Als ik het over mocht doen deed ik het ook!!!!! Wij zijn vannacht teruggekomen uit Frankrijk. Disneyland Paris. Is ook erg leuk!!! En vreselijk warm. Nu nog 1 weekje vakantie en dan weer aan het werk. Ik ben wel vaak met m'n gedachten bij jullie. Ik zal vanaf nu ook jullie verhalen zelf gaan lezen.Ik wens jullie nog hele mooie weken toe en geniet van al het moois wat op jullie pad komt. Heel veel liefs,Melissa, Chantal en Diana XXXXXXX

  • 19 Juli 2008 - 19:50

    Diana:

    P.s.
    Ik heb net de foto's bekeken samen met je moeder en de kids. Geweldig!!!!!!! Ik ben bijna jaloers!! Maar ik zou er toch niet heen willen, nu ik dat bordje eten heb gezien!! hahaha
    Wij nemen zo een lekkere rosé en toasten op jullie. Veel plezier en tot horens. XXXXXXXXXXXX

  • 19 Juli 2008 - 21:45

    Tjallie:

    hey liefies!!
    ik mis jullie!!kutnederland..kutregen!~
    ik ben zo blijn voor jullie dat jullie daar zitten..ik denk aan jullie
    dikke kus tjalls

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josine en Carmen

Wij gaan voor 7 weken naar Thailand en zo willen wij onze lieve familie, vrienden en vriendinnen (eigenlijk iedereen die benieuwd is) op de hoogte houden van onze reis!

Actief sinds 05 Juli 2008
Verslag gelezen: 70
Totaal aantal bezoekers 11093

Voorgaande reizen:

03 Juli 2008 - 23 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: